tisdag 19 oktober 2010

Del 8: Framsteg!

Kvällen fick en seg början. Den sista dörrposten (potentiell filmtitel!) ställde till problem, men det var mest mitt fel eftersom jag inte gjorde som Lars lärt mig, dvs knacka bort sponten och trycka biten på plats. När jag gjorde det gick det fint. Men fan vad det tar på krafterna det här! Jag förstår varför snickare är hunkiga. Golvläggning är bra träning. Hoppas att jag också hinner bli hunkig till på fredag.

Nu har jag rullat ut näst sista våden papp (som ligger mellan plastmattan och nyfingolvet), och flyttat över verktyg och dammsugare till det redan lagda golvet (jag la en trasmatta emellan). Det närmar sig! Men det gör dessvärre fredagen också. Fortfarande oklart om jag behöver ta ledigt. Jag tror nog att jag behöver mer tid än imorrn kväll, även om golvläggningshastigheten ökar exponentiellt. Jag måste ju hinna det andra fiffandet också - snygga till i köket, ta ut sopor och raka benen.

2 kommentarer: