måndag 18 oktober 2010

Del 6: Ont i kroppen

Idag är en lite motig dag. Jag fick inget mer gjort igår kväll efter fikat. Hade svårt att ens lyfta armarna, och idag är jag öm i hela kroppen. Jag har mailat min franskfröken och sagt att jag inte kommer på kursen ikväll, eftersom jag inser att jag behöver all tid jag kan få för att få ihop golvet. Jag har också googlat en del på "byggmax parkett kortsidor" och det visade sig att jag är långt ifrån den enda som har svårt att få ihop kortsidorna. "Man får vad man betalar för" verkar dock enbart gälla kortsidorna, och inte golvet i sin helhet. Andra som lagt golvet för flera år sen är fortfarande nöjda. Hurra! Tipset från andra golvläggare är dock att knacka ihop kortsidorna först, och sedan vika hela längden på plats. I det läget hade det varit bra att ha några fler armar, men man kan tydligen försöka palla upp golvet med klossar när man ska vika in det. Det är definitivt värt ett försök. Att köpa en liten slägga istället för hammare ska också vara bra, tydligen. Det får kanske bli en tur förbi en järnaffär på hemvägen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar